Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Fiat Bravo képes leírás - Fiat.tlap.hu
részletek »

Fiat Bravo - Fiat.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: fiat.tlap.hu » Fiat Bravo
Keresés
Találatok száma - 4 db
Fiat Bravo menetpróba

Fiat Bravo menetpróba

A Stilót leváltó Bravót hasonló szellemben építették, nem kevés hangsúlyt fektetve arra, hogy a szép csomagolás alá némi praktikum és vezetési élmény is szoruljon. A névválasztás egyébként jól tükrözi, hogy az olaszok mekkora reményeket fűznek az új autójukhoz: a kudarcot vallott Stilót egy finom mozdulattal a szőnyeg alá söpörték, és elővették az 1996-os Év autójának választott Bravót, hogy az ő farvízén evezve ismételjék meg a hajdani sikereket. A névcsere mellett a márka emblémája is teljesen új, a Bravón debütál az új bordó Fiat-logó, amely szintén a gyökerekhez való visszatérést jelzi: az új márkajelzés abból a pajzsból eredeztethető, amely 1931 és 1968 között díszítette a Fiatok orrát. A függőleges irányban nyújtott betűkből álló Fiat-felirat rubinvörös háttér előtt látható, mindez krómkeretbe ágyazva. És, hogy némi ideológiai háttér is legyen, idézet a hivatalos sajtóközleményből: az új logó egyfajta folytonosságot képez a legújabb fejlesztésű modellek (Croma, Grande Punto, Panda, Sedici és most a Bravo) között, illetve anyagi megvalósulása a Fiat által megálmodott, új, kihívásokkal teli jövőképének.

Fiat Bravo meseautó

Fiat Bravo meseautó

Az új Fiat üdvöske számára nem kisebb célt tűzött ki a márka vezetősége, minthogy az európai piac talán legfontosabb kategóriájának meghatározó darabjává váljon - 2006-ban súlycsoportjában összesen mintegy 3 400 000 kompakt járművet értékesítettek az Öreg Kontinensen, ez valamivel több, mint a teljes európai piac egyötöde (és az értékesítési adatok 2000 óta folyamatosan növekednek). Ez a piaci szegmens az egyik legizgalmasabb kategória, ugyanakkor a gyártók közötti legnagyobb versengés is itt folyik: mintegy harminc különféle modell közül választhat a vásárló, európai, ázsiai és amerikai gyártók termékei közül egyaránt. Olaszék -saját véleményük szerint - az ár műfajában szeretnének előzni.Véleményük szerint az új Fiat Bravo ebben eléggé versenyképes. Azért szerencsére adtak a formának is. Az erősen döntött és előretolt szélvédő, a csepp alakú fényszórók, valamint az új emblémát keretező sportos hűtőrács különösen Maranello vörös karosszériaszínnel) nevezhető egyfajta tisztelgésnek, vagy még inkább összekacsintásnak az olasz autógyártás királyi vérvonalával, a Ferrarival. Az új Fiat Bravo ebből a hagyományos kultúrából és stílusból született.

Magyarországon a Fiat Bravo

Magyarországon a Fiat Bravo

Ennél fogva a Bravo tengelytávja egy szemernyit sem változott a Stilohoz képest, viszont a kilenccentis hossznövekedést a csomagtartó bővítésére használták fel, ami 400 literes (pótkerék nélkül) térfogatával kategória-elsőnek számít a Golf-osztályban. Az új Bravónál már nem követték el a Stilo hibáit, erről a modellről csak egy vak nem mondaná meg, hogy melyik országban követték el a formatervét. Egyes részletek, mint az orr-rész, vagy a meredeken emelkedő övvonal a Grande Puntóra emlékeztetnek, a hátsó kialakítás pedig az előző Bravót, és az Alfa 147-est egyszerre juttatja eszünkbe. Annyira sportos és dinamikus lett az összhatás, hogy a Fiat szerint háromajtós változatra nincs is szükség, viszont ameddig a kombi megérkezik, a puttonyos Stilo még gyártásban marad. Szembetűnő a Bravónál az A- és C-oszlopok vastagsága, ami nagyon rontja belülről a kilátást, de ez volt az ára az ötcsillagos Euro NCAP töréstesztnek. A Stilo öt éve csak négy csillagot kapott az utasvédelemre, de érdekes módon a gyermekülésben ülő kicsikre a régi modell vigyázott jobban.

Vezettük: Fiat Bravo 2007

Vezettük: Fiat Bravo 2007

Éljen, éljen, éljen! Úgy néz ki, a Fiat mostanra túlélte a saját menedzserei, a hibás termékpolitika és a verseny fokozódása okozta krízist. A sorsfordításig vezető munka olyan, akár a pálinkafőzés. Sokáig nincs eredménye, ráadásul az oszlófélben lévő gyümölcs visszataszító állagú cefreként. Aztán amikor a sűrűjén túl van az ember, és jönnek a lepárlások, a végeredmény egyre kívánatosabb. Kikelt a sírból A hosszú szerencsétlenkedés után a Fiat pár éve felmérte a helyzetet. Vagy legalább olyan színvonalú autókat gyárt, mint a többiek, vagy még inkább visszaszorul és a végén belefullad az adósságokba. Esetleg a kis tőzsdei érték miatt lenyeli egészben valami törtető kínai autógyár. A Panda, a Grande Punto, a nálunk nem kapható Croma mind a jó irányba mutat. Erre mondta egy igazi nagyágyú, hogy az autógyáraknak nincs olyan problémájuk, amit jó termékekkel meg ne lehetne oldani. Bár a teljes Fiat-csoportot irányító Sergio Marchionne lazán, pulóverben jelent meg a Bravo bemutatóján, ettől függetlenül ő a mai autóipar egyik legkeményebb vezetője. Ahogy a Fiatot majdnem két évtizedes lecsúszás után visszahozta, azt oktatni kéne a menedzserpalántáknak.

Tuti menü