Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Fiat Doblo képes leírás - Fiat.tlap.hu
részletek »

Fiat Doblo - Fiat.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: fiat.tlap.hu » Fiat Doblo
Keresés
Találatok száma - 4 db
A legolcsóbb hétüléses dízel

A legolcsóbb hétüléses dízel

Általában célszerű minél hamarabb megírni a tesztautóval szerzett tapasztalatokat, mert ahogy az idő telik, egye kevesebbre emlékszik az egyszeri újságíró, halványulnak az emlékek. Még a diktafon sem mindig segít, két-három hetes érlelés után már elképzelhető, hogy nem tudunk mihez kezdeni, ha a jegyzeteket visszajátszva a nyitott ablak szélzajától épphogy csak el nem nyomva azt halljuk vissza magunktól recsegve: 'Rohadt lóca, nem egyszerű, ki ne maradjon!'. A Doblo Panorama feldolgozására csaknem három héttel a tesztautó visszaadása után kerítettem sort. Mégis, mindenre emlékszem, amit együtt átéltünk, szinte hallom a motorhangot a fülemben, érzem tenyeremen a kormányt. Pedig nem kifejezetten élményautónak tervezték. Akkor mi lehet a magyarázat? Talán, hogy nyugodt, békés természetű, sokat utazó, szerény költségvetésből gazdálkodó apukaként pont ez lenne nekem a Tökéletes Közlekedési Eszköz, és azóta is minden úton látott Doblóról az jut eszembe, mennyivel egyszerűbb lenne egy ilyennel az élet.

Menetpróba

Menetpróba

A Fiat egyik legeltaláltabb, hallatlanul praktikus típusa, közösségi oldalakon rajongó bejegyzéseket írnak a tulajdonosok, világszerte kereken egymillió példányt adtak el belőle, de a saját márkaképviselete mostohagyerekként kezeli, szinte rejtegeti a csillogóbb modellek mögött, mint a prűd család a megesett lányt - talán ezért fut belőle viszonylag kevés a magyar utakon. Talán majd a megújult Dobló elfoglalhatja az őt megillető helyet az értékesítési statisztikában is.

Páratlan - Fiat Doblo

Páratlan - Fiat Doblo

Hol is kezdjem. Talán ott, hogy először is bevallom: nem vagyok nagycsaládos. Sőt, igazából családos sem, kedvesemmel egyelőre csak egy roppant agresszív és akaratos sziámi macskával osztjuk meg otthonunkat, vagyis nem az a kategória vagyunk, akik lelkesen forgolódnak a családi egyterűek után az utcán. A szegmens tucatformáiért kicsit sem vagyok (vagyunk) oda, mindegyik olyan, mint egy hatalmas doboz. Azt is őszintén megmondom, hogy fintorogtam, nyafogtam, amikor először beleültem a Doblóba (nekem a Multipla jobban begyere'), de aztán szép lassan barátság köttetett köztünk. Persze nem életre szóló, nekem sose kéne egy ilyen, ám ha valaki egyszer tanácsot kér tőlem, melyik egyterűt vegye, bátran fogom ajánlani a Fiatot. Az autó neve egyébként érdekes. Nem sok modell kapható a piacon, amelyet ékezettel kell írni, de ez bizony egy olyan: nem rövid, hanem szigorúan hosszú 'o', már csak azt nem tudom, ezt hogyan okoskodták ki Torinóban. Ez persze csak részletkérdés, sokkal fontosabb, hogy a Doblóhoz alapáron, szériában jár a kivehető hatodik és hetedik ülés, vagyis már látatlanban jó vételnek tűnik. De előbb szaladjunk gyorsan körbe.

Sikerre született

Sikerre született

Könnyű kiszámítani, hogy 310 ezer marad a haszonjárművekre, amivel a Doblo a Ducato után a második legkeresettebb haszonjármű a Fiat történetében. A folyamatos sikerre soha nincs garancia, így felfrissítették a Doblót is. Pofásabb és barátságosabb lett az autó orr-része, ami főként a kissé Audi jellegű, méretes hűtőrácsnak köszönhető. Ez önmagában még kevéske, ezért motorikusan is jelentős változtatásokat eszközöltek a tervezőasztalon. Ezek a változások gyors sikert hoztak a Fiatnak, mivel az átdolgozás után a Doblo kiérdemelte az Év Haszonjárműve címet is. Megújult motorpaletta [bekkep]Előnyben a dízelek. Ezentúl négyféle teljesítményszinttel kapható a dízel Dobló, kettő az 1.3-as, kettő az 1.9-es Multijet változatból. A 16 szelepes 1.3 Multijet 75 és 85, a 8 szelepes 1,9 literes motor 105 és 120 lóerős verzióban lesz elérhető. Az erősebbik mindegyik változatban a változó geometriájú turbófeltöltéses motor, a gyengébbek fix geometriával készülnek, de az összes változat megfelel az Euro 4-es normának.

Tuti menü